Join the Orientation Meeting on International Careers and Networking and benefit from the expertise and experience of Dr. Joann Halpern, Director of the German Center for Research and Innovation, New York.

When?            8th of May, 4-6 p.m.
Where?           Universität Potsdam, Campus Golm, House 10, Room 0.25

Dr. Joann Halpern, will help you gain an understanding of what it takes to plan an international career and the value of networking to get the position you want. You will receive advice about how to utilize international experience and personal networks to your greatest advantage.

The presentation is suitable for you, if you are a Bachelor student, a Master student or a PhD.  There will be a Q&A session in groups after the presentation about particular topics.

This event is free of charge and open to anyone who is interested in the topic of international networking.

Please register until May 2nd via email: pia.kettmann@uni-potsdam.de

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Orientation Meeting: International Career and Networking

Wann?            08.05.2012 von 16- 18 Uhr
Wo?                Universität Potsdam, Campus Golm, Haus 10, Raum 0.25

Frau Joann Halpern, Leiterin des Deutschen Wissenschafts- und Innovationshauses New York, zeigt Ihnen, wie man mit Hilfe von Auslandserfahrungen und persönlichen Netzwerken der internationalen Karriere den richtigen Schwung gibt. Sie gibt Tipps, wie Sie Ihre Karriere richtig planen und ein Netzwerk aufbauen können, das Ihnen später den gewünschten Job im internationalen Umfeld verschaffen kann. Im Anschluss an den Vortrag haben Sie die Möglichkeit, Fragen zu stellen.

Das Akademische Auslandsamt und die Potsdam Graduate School laden Sie herzlich zu der Veranstaltung ein. Der erste Teil wird ein englischsprachiger Vortrag sein, die persönlichen Gesprächen danach können sowohl in Englisch als auch Deutsch geführt werden. Die Veranstaltung ist kostenfrei.

Bitte melden Sie sich bis zum 02.05.2012 via Email an: pia.kettmann@uni-potsdam.de